God Jul från Margretelunds nya reningsverk
Pyrolys på plats, stort intresse vid studiebesök och ett bygge som kör full fart framåt. Projektet för att bygga ett nytt, modernt reningsverk i Margretelund har hållit hög takt under 2025. Följ utvecklingen under 2025 i realtid.
Det har varit full fart i projektet nytt reningsverk i Margretelund under 2025. Följ utvecklingen genom att klicka igång videon och se vad som har hänt på plats under året.
Inför 2026 ser projektledare Ida Mattfolk fram emot att produktionen av slambiokol ska komma igång:
- Planen är att komma igång med produktionen i vår och efter det ska själva processbyggnaden bli slutbesiktigad och sedan tar vi på Roslagsvatten över driften.
En annan del att se fram emot är att taket kommer på plats på processbyggnaden:
- Jag ser också fram emot att huvudbyggnaden i själva reningsverket får sitt tak på plats. Efter det kan vi genomföra installationer och sedan börja fylla på med massor i den kulle som kommer synas från havet, säger Ida Mattfolk.
God Jul & Gott Nytt År